Penjagaan Miss V

by - 11:00 PM

Image result for miss v care

assalamualaikum sisters!

yee, sisters sahaja. brothers, tak digalakkan baca entry sebab tiada kena mengena dengan anda. "alah untuk ilmu" ergh stop it. TAKDE KENE MENGENE DENGAN AWAK. (lol tak marah, nasihat)

so ladies, did you take good care of your miss v? muka dah cantik, badan dah slim, tapi miss v terabai. big no please girls, u have to take care of this too! sangat penting supaya miss v awak sihat dan jauh dari penyakit.

most of the time kita kerap dengar pasal keputihan kan? keputihan ni ada yang bahaya and yang normal. bagi yang normal, boleh diubati dengan makan ubat and jaga pemakanan dan kebersihan miss v. yang bahaya ni jenis keputihan yang berbau dan mengganggu kesuburan. sebelum keputihan kita jadi makin teruk, apa kata kita mula jaga miss v kita dari sekarang sebelum terlambat?

1. "Botakkan"

faham kan maksud botakkan tu? hahaha. seeloknya jangan guna pencukur. sebab pencukur boleh keringkan kulit seterusnya akan gelapkan miss v kita. the better way to botakkan miss v kita adalah menggunakan kaedah waxing. tau kan waxing tu apa. kita bayang macam sakit tapi kalau dah biasa buat kebal lah kulit kita kan. lepastu bulu yang tumbuh kemudian akan jadi lebih halus berbanding bercukur.

kalau biarkan miss v korang jadi hutan belantara, bakteria akan lagi suka bersarang dekat situ and end up with berbau. suka ke miss v korang berbau? ergh no way. kalau boleh kita nak satu badan kita wangi kan? :)


2. Cuci

beli lah pencuci miss v yang ada dekat pasaran sekarang. banyak! pilih je nak jenama apa. dekat muka tu dah macam-macam brand korang tenyeh, kenapa tidak pada miss v?

secara contoh brand Lactacyd ni :


ada 4 pilihan. pilih je untuk kesesuaian korang. yang penting, miss v korang sentiasa bersih!

lagi satu lepas buang air kecik, jangan lupa lap tau. jangan biar miss v korang lembap, bakteria lagi suka duduk temapt-tempat lembap ni.


3. Memutihkan

kepada yang dah terbiasa bercukur, mesti kulit jadi gelap kan? dekat ketiak pun sama. kita sendiri tengok pun rasa insecure. kalau dah kahwin, mesti rasa malu dengan suami sendiri. macam mana nak putihkan ye?

ada banyak produk untuk memutihkan celah peha and ketiak ni. pencuci yang dekat atas tu pun ada yang White Intimate tu. kalau aku, aku sapu Aloe Vera Gel jee. baru je nak cuba, tengok lah nanti macam mana berkesan ke tak :)

Aloe Vera Gel from Faceshop. :)

so girls, what are you waiting for? nak badan sihat, miss v wangi? lets do it now! :)

You May Also Like

3 fella